تکواندو

تداوم درخشش دختران تکواندو/ نونهالان پومسه قهرمان آسیا شدند/ مددخانی و شهریاری در بین بهترین های آسیا


تداوم درخشش دختران تکواندو/ نونهالان پومسه قهرمان آسیا شدند/ مددخانی و شهریاری در بین بهترین های آسیا

در ادامه موفقیت های دختران تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا، تیم ملی پومسه نونهالان دختر ایران عنوان قهرمانی را در مسابقات آسیایی بیروت از آن خود کرد و پسران هم نایب قهرمان شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره مسابقات پومسه نونهالان قهرمانی آسیا امروز شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲ با شرکت ۱۱۹ پومسه رو در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت لبنان برگزار شد که تیم ملی ایران در ۲ گروه دختران و پسران در مجموع موفق به کسب ۳ مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز شد.

در پایان این مسابقات در بخش دختران تیم ملی ایران عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. تایلند و چین تایپه نیز دوم و سوم شدند. در بخش پسران نیز چین تایپه قهرمان شد. تیم ملی ایران عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و تایلند سوم شد.

کمیته برگزاری این دوره از مسابقات نگار مددخانی سرمربی تیم دختران ایران را به عنوان بهترین مربی قاره کهن انتخاب و معرفی کرد. ضمن اینکه زینب شهریاری هم عنوان فنی‌ترین پومسه رو آسیا را از آن خود کرد.

شهریاری در فینال بخش انفرادی استاندارد با کسب ۷.۶۸ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و به مدال طلا رسید. نمایندگان چین تایپه و تایلند به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

پوریا علیپور ملی پوش پومسه کشورمان در فینال بخش انفرادی استاندارد، با کسب ۷.۶۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و صاحب گردن آویز نقره شد. نمایندگان چین تایپه و تایلند به ترتیب در جایگاه اول و سوم قرار گرفتند.

تیم ملی پومسه دو نفره نونهالان ایران در بخش استاندارد با ترکیب نقی ئی – احمدی با کسب ۷.۶۳۳ امتیاز بالاتر از تیم‌های تایلند و چین تایپه در سکوی نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در بخش تیمی، تیم‌ ملی پومسه نونهالان پسر کشورمان  با ایستادن در جایگاه دوم به مدال نقره دست پیدا کرد و تیم دختران ایران نیز پس از تیم های چین تایپه و تایلند در جایگاه سوم ایستاد. تیم ملی دختران ۷/۵۳ امتیاز و تیم ملی پسران با ۷/۶۶ امتیاز را کسب کردند. ترکیب تیم ملی دختران را زینب شهریاری، سانای احمدی و یسنا جلیلی و ترکیب تیم ملی پسران را پوریا علیپور، حسین رحیمی و بهداد نقی ئی تشکیل می‌دادند.

در بخش ابداعی هم، محمد امین حبیب زاده عضو تیم ملی پومسه پسران کشورمان، در بخش انفرادی ابداعی با امتیاز ۶.۴۹ پس از نمایندگان تایلند، ماکائو و چین تایپه در جایگاه چهارم قرار گرفت و به مدال برنز مشترک دست یافت.

فرنیا مصلحی نماینده پومسه دختران کشورمان در بخش انفرادی ابداعی با امتیاز ۶.۶۶۶ پس از نماینده تایلند در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید و تیم ملی دو نفره پومسه کشورمان با ترکیب حبیب زاده – مصلحی در بخش تیمی ابداعی با ۶.۵۹ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و به مدال طلا رسید. تیم‌های چین تایپه و تایلند هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

سکوی قهرمانی دختران ایران زمین


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا