دسته بندی نشده

بررسی آخر هفته: ویلیام زپدا، لوئیس آلبرتو لوپز حریفان را شکست دادند

بررسی آخر هفته: ویلیام زپدا، لوئیس آلبرتو لوپز حریفان را شکست دادند

نگاهی انتقادی به هفته گذشته در بوکس

بزرگترین برنده
ویلیام زپدا

به راحتی می توان درک کرد که چرا هواداران – به ویژه آنهایی که اهل مکزیک بومی زپدا هستند – عاشق او شده اند. همه یک جنگجوی بدون اسیر را می‌پرستند که مشت‌های دیوانه‌کننده‌ای را پرتاب می‌کند، که همه آنها برای وارد کردن آسیب جدی هستند. این چیزی است که ما در وحشیانه ترین شکل آن را در روز شنبه در کالیفرنیا شاهد بودیم، جایی که مدعی وزن 135 پوندی، حریف خوبی را در مرسیتو گشتا کهنه کار کوبید تا اینکه کشتار متوقف شد در دور ششم طبق CompuBox، برنده در 286 راند از 618 پانچ قابل توجه در راندهای پنج به اضافه متصل شد. جالب‌تر اینکه 242 مشت از مشت‌هایی که او فرود آورد، شوت‌های قدرتی بود، به این ترتیب او توانست دشمن سرسختی مانند گشتا را از بین ببرد. این فرمول می تواند زپدا (29-0، 25 KO) را بسیار طولانی کند. آیا او می تواند بزرگانی مانند 135 پوندی، دوین هانی، جرونتا دیویس، شکور استیونسون و واسیلی لوماچنکو را شکست دهد؟ من به دلیل سطح مهارت خاص آنها شک دارم. در عین حال، تاریخ به ما می گوید که رویکرد زپدا در مبارزه با فشار در این ورزش ممکن است سبکی باشد که می تواند تکنسین های ظریف را با مشکل مواجه کند. فلوید می ودر در مقابل خوزه لوئیس کاستیلو را در نظر بگیرید. امیدواریم زپدا این فرصت را پیدا کند که به زودی با این نوع حریف روبرو شود. او آن را به دست آورده است.

بزرگترین برنده دوم
لوئیس آلبرتو لوپز

لوپز (29-2، 16 KO) شبیه هموطنش زپدا است، یک کبودی مناسب و بادوام که از حریفانش پیشی می گیرد. دارنده عنوان 126 پوندی این کار را دوباره در روز جمعه در کورپوس کریستی، تگزاس انجام داد و یک را ارائه داد تصمیم به اتفاق آرا پیروزی در برابر جوئت گونزالس کهنه کار مصمم اما بیش از حد. لوپز 881 مشت (فرود 195) در 12 راند پرتاب کرد، که تقریباً برای هر کسی که در این ورزش فعالیت می کند شب شلوغی است. این پیروزی سومین پیروزی متوالی او در برابر حریفان با کیفیت بود، پس از تصمیم بر جاش وارینگتون برای بردن کمربند خود در دسامبر و ناک اوت پنجمین راند مایکل کانلان در اولین دفاع خود در ماه می. این نوع دویدن است که توجه کارشناسان، طرفداران و مخالفان احتمالی را به خود جلب می کند. یک تفاوت بین لوپز و زپدا؟ دسته 126 پوندی تقریباً به سنگینی 135 نیست، به این معنی که دارنده کمربند IBF شانس خوبی برای شکست دادن هر یک از دیگر قهرمانان خود – ری وارگاس (WBC)، لی وود (WBA) و روبیزی رامیرز (WBO) دارد. و تبدیل شدن به یک قهرمان متحد. لوپز از زمانی که در سال 2019 توسط روبن ویلا مغلوب شد، راه طولانی را پیموده است.

بزرگترین بازنده ها
جوئت گونزالس و مرسیتو گشتا

مرسیتو گشتا شنبه شب گرفتار طوفان شد. تبلیغات پسر طلایی

گونزالس (26-4، 15 KO) و گشتا (34-4-3، 17 KO) احتمالاً هرگز در بزرگترین مبارزات خود پیروز نخواهند شد – اگر تعداد آنها بیشتر باشد – اما شما باید به آنها احترام بگذارید. آنها در آخر هفته هر دوی آنها در مقابل مخالفت های قریب به اتفاق همه چیز را ارائه کردند، که هر کسی می تواند از یک مبارز انتظار داشته باشد. این تسلی کمی برای گونزالس است که اکنون در سه تلاش برای کسب عناوین مهم جهانی شکست خورده است. آنجلنو 29 ساله به یکی از آن مبارزانی تبدیل شده است که برای رسیدن به اوج ورزش، توانایی و توانایی کافی در نظر گرفته می شود، میراثی که می تواند یک بوکسور را تا پایان روزهایش تحت الشعاع قرار دهد. گشتا در دو مبارزه اول خود پس از یک تعلیق 2 و نیم ساله، از جمله تصمیمی دلگرم کننده در مورد قهرمان سابق جوزف دیاز جونیور در ماه مارس، پیروز شد. با این حال، یک شکست وحشیانه با ناک اوت در سومین مبارزه او در روز شنبه پایان دردناکی به حرکت او داد. و در 35 سالگی، تعجب می کند که چند فرصت معنادار دیگر دریافت خواهد کرد. ما ممکن است آخرین جنگجوی فیلیپینی را به عنوان یک مبارز نخبه دیده باشیم.

بزرگترین بی فکر
سمینارهای داوری

من یک روز را در «Sole Arbiter» سه روز اخیر جک ریس گذراندم. سمینار داوری در ونتورا، کالیفرنیا. برداشت اصلی من؟ کنفرانس یا چیزی شبیه به آن باید برای هر کسی که به عنوان نفر سوم در رینگ به پایان برسد، اجباری باشد، احساسی که توسط هر شرکت کننده ای که من در آن روز با آنها صحبت کردم بیان می شود. ریس، داوران دیگر راسل مورا و توماس تیلور، و سخنرانان مهمان، حجم قابل توجهی از مطالب – اسلایدهای پاورپوینت، بررسی ویدیویی و موارد دیگر – را در 26 ساعت آموزش بسته‌بندی می‌کنند و به مقامات باتجربه و در حال توسعه اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که برای بهتر شدن نیاز دارند. داوران برای روشن بودن: بسیاری از داوران در کاری که انجام می دهند خوب هستند، به ویژه در حوزه های قضایی که آموزش با کیفیت ارائه می دهند و استانداردهای بالایی را حفظ می کنند. با این حال، حتی آن مقامات نیز می توانند پیشرفت کنند. و خدا می داند که برخی از داوران به دلیل فقدان استانداردهای جهانی و فرآیندهای گزینش مشکوک، بی خبر هستند، که فکری ترسناک است زیرا جان مبارزان در دست آنهاست. اگر می‌خواهید پتانسیل‌های خود را به‌عنوان یک داور به‌کار ببرید، راهی برای رسیدن به « داور انحصاری» پیدا کنید. شما از آموزش و اشتیاق همه درگیران الهام خواهید گرفت. و با ابزارهای ارزشمندتر از آنچه که با آن آمده اید، آنجا را ترک خواهید کرد. شما مدیون خودتان هستید، مدیون بوکسورها هستید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا