تکواندو

خودنمایی باتجربه ها و درخشش جوانان در فینال گرندپری منچستر


خودنمایی باتجربه ها و درخشش جوانان در فینال گرندپری منچستر

تکواندوکاران جوان در کنار افراد صاحب عنوان در آخرین مرحله از سری گرندپری در سال 2023 به میزبانی منچستر، خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، فینال گرندپری منچستر طی روزهای شنبه یازدهم و یکشنبه دوازدهم آذرماه با شناخت برترین های 8 وزن المپیکی بانوان و آقایان برگزار گردید. رقابتی که با عدم صدور روادید از سوی میزبان با غیبت ملی پوشان کلیدی کشورمان همراه شد و چه بسا اگر نمایندگان ایران در این رویداد شرکت می کردند، توانایی درخشش و البته رزرو بلیت المپیک در آخرین مرحله گرندپری در سال 2023 را داشتند.

با این حال با غیبت ملی پوشان شایسته کشورمان، در میان اسامی برترین ها در برخی از اوزان؛ قهرمانی تکواندوکاران مشهور تا حدی قابل پیشبینی بود اما در وزن 68- کیلوگرم با غیبت «الوگ بک رشیدوف» قهرمان المپیک توکیو از ازبکستان و از مدعیان این وزن که خیالش از حضور در المپیک پاریس راحت شده است و البته باخت غیر قابل پیشبینی «بردلی سیندن» از بریتانیا برابر «زید الهلوانی» ملی پوش جوان اردن، «یوژا لونته مارک» تکواندوکار جوان از مجارستان گوی سبقت را از سایر تکواندوکاران ربود و با برتری در فینال مقابل «خاویر پرز پولو» از اسپانیا به عنوان قهرمانی در این وزن رسید.

«گئون وو سئو» ملی پوش کره جنوبی درخشان ظاهر شد و با کسب نشان طلا در حالیکه در رنکینگ نهم جهان ایستاده بود و تنها با 22 امتیاز بیشتر از برخورداری نماینده کشورمان در جدول رده بندی المپیک؛ با کسب 100 امتیاز فینال گرندپری خود را تا رده چهارم بالا می کشد تا جواز حضور در المپیک پاریس را به دست بیاورد.

در این بین «ویتو دلاکویلا» قهرمان المپیک توکیو از ایتالیا پس از طی کردن دوره نقاهت مصدومیتش بعد از قهرمانی جهانی باکو، شروع خوبی داشت و در وزن 58- کیلوگرم فینال گرندپری قهرمان شد. همچنین کسب عنوان دومی و سومی این وزن توسط 2 تکواندوکار اسپانیایی از اتفاقات جالب این رویداد بود که البته «آدریان وینسنته یونتا» با توجه به امتیازات بهتر نسبت به هموطنش شانس بهتری برای المپیکی شدن دارد. به غیر از این وزن اسپانیایی ها در فینال گرندپری درخشان ظاهر شدند و 4 عنوان دیگر را در این مسابقات به خود اختصاص دادند.

همچنین «سارا چاری» از بلژیک که در قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2022 اول شد، در وزن 67- کیلوگرم فینال گرندپری منچستر مدعی نشان داد و عنوان قهرمانی را بالاتر از همه مدعیان این وزن از آن خود کرد. «دابین لی» از کره جنوبی و «شیک صلاح سیسه» از ساحل عاج به ترتیب در اوزان 67+ و 80+ کیلوگرم مطابق معمول درخشیدند و مهر تاییدی بر حضورشان در المپیک پاریس زدند. 

گفتنی است در گروه بانوان قهرمانی «پانیپاک ونگ پاتاناکیت» از تایلند در وزن 49- کیلوگرم، «زونگشی لو» از چین در وزن 57- کیلوگرم نیز قابل پیشبینی بود. 

اسامی برترین های اوزان فینال گرندپری منچستر به شرح ذیل است:

وزن 49- کیلوگرم:
مقام اول: پانیپاک ونگ پاتاناکیت از تایلند
مقام دوم: آدریانا سروزو از اسپانیا 
مقام سوم: مروه دنچل از ترکیه

وزن 57- کیلوگرم
مقام اول: زونگشی لو از چین
مقام دوم: فیث دایلون از آمریکا
مقام سوم: عالیا پاول از بریتانیا 

وزن 67- کیلوگرم
مقام اول: سارا چاری از بلژیک
مقام دوم: منگو ژانگ از چین
مقام سوم: جولیانا الصادق از اردن

وزن 67+ کیلوگرم
مقام اول: دابین لی از کره جنوبی
مقام دوم: ربکا مگوان از بریتانیا
مقام سوم: لوقان سیا از فرانسه

وزن 58- کیلوگرم
مقام اول: ویتو دلاکویلا از ایتالیا 
مقام دوم: آدریان وینسته یونتا از اسپانیا
مقام سوم: هوگو آریلو از اسپانیا


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا