تکواندو

قهرمانی ایران در جام ریاست فدراسیون جهانی/ کسب 7 نشان رنگارنگ سوغات پاراتکواندوکاران از اردن


قهرمانی ایران در جام ریاست فدراسیون جهانی/ کسب 7 نشان رنگارنگ سوغات پاراتکواندوکاران از اردن

تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در جام ریاست فدراسیون جهانی موفق به کسب 7 نشان خوشرنگ و نهایتا عنوان قهرمانی رقابت ها شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی 2023 امروز یکشنبه 21 آبان به میزبانی کشور اردن در شهر امان و با حضور 47 شرکت کننده  برگزار و نهایتا تیم ایران موفق به کسب 5 نشان ارزشمند طلا، یک نقره و یک برنز و عنوان قهرمانی مسابقات شد.

بعد از تیم ایران کشورهای چین تایپه و مراکش به ترتیب عناوین دوم و سوم جدول مدال آوران را به خود اختصاص دادند. همچنین با انتخاب کمیته برگزاری مسابقات پیام خانلرخانی به عنوان برترین مربی انتخاب و معرفی شد.

ابتدا در وزن 58- کیلوگرم محمدطاها حسن پور دور نخست با «ماختین جوئل» از اسپانیا رو به رو شد و به پیروزی دست یافت اما مقابل «ون ژیائو ژیان» از چین شکست خورد و به نشان برنز رسید. 

سعید صادقیانپور ابتدا با قرعه استراحت در وزن 63- کیلوگرم رو به رو شد و سپس در فینال مقابل «چیانگ چن» 17 بر 7 به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن انداخت. 

در وزن 70- کیلوگرم تیم ایران 2 نماینده داشت که «امیرمحمد حقیقت شناس» دور نخست برابر «رشید اسماعیل» از مراکش  به برتری دست یافت و راهی فینال شد؛ در سمت دیگر جدول مهدی پوررهنما مقابل «استرانگ لایک» از ایالات متحده آمریکا به روی شیاپ چانگ رفت و به پیروزی  رسید. نهایتا در فینالی تمام ایرانی پوررهنما با صلاحدید کادر فنی فاتح آن شد و مدال های طلا و نقره میان نمایندگان ایران تقسیم شد.

علیرضا بخت در وزن 80- کیلوگرم ابتدا استراحت کرد و سپس با پیکار مقابل «جوزف لین» از بریتانیا و کسب نتیجه 39 بر 10 نشان طلای دیگری را برای ایران به دست آورد. 

در اوزان 80+ کیلوگرم و 65+ کیلوگرم به ترتیب حامد حق شناس و لیلا میرزایی نمایندگان کشورمان بودند که به دلیل نبود حریف در وزنشان به 2 نشان طلا دست یافتند.

هدایت تیم ملی در این رویداد در گروه آقایان برعهده پیام خانلرخانی سرمربی و علی کریمی صابر مربی بود؛ در گروه بانوان نیز عاطفه کشاورز سرمربیگری تیم را عهده دار بود. همچنین جمشید سهرابی سرپرست و خیرالله قلی زاده پزشک تیم بودند.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا