تکواندو

پس از موفقیت مربی ایرانی در کسب سهمیه المپیک 2024؛ عبداللهی: بیش از 2 سال برای المپیک پاریس تلاش کرده ام/ تمام هدفم اعتلای نام ایران است

پس از موفقیت مربی ایرانی در کسب سهمیه المپیک 2024؛
                                                    عبداللهی: بیش از 2 سال برای المپیک پاریس تلاش کرده ام/ تمام هدفم اعتلای نام ایران است


عبداللهی: بیش از 2 سال برای المپیک پاریس تلاش کرده ام/ تمام هدفم اعتلای نام ایران است

مربی ایرانی تیم ملی تکواندو لبنان در خصوص اولین سهمیه تکواندو این کشور در رقابت های المپیک پاریس 2024 توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، «فرزاد عبداللهی» مربی ایرانی تیم ملی تکواندو لبنان بیش از 2 سال در این کشور حضور دارد و موفقیت هایی زیادی با تکواندوکاران این کشور به دست آورده است و اخیرا در رقابت های کسب سهمیه المپیک پاریس به همراه «لاتیتا اون» در وزن 57- کیلوگرم توانست سهمیه المپیک 2024 را به دست بیاورد. 

به همین منظور گفتگویی با این مربی پرافتخار ایرانی انجام دادیم که در متن ذیل می خوانید:

در خصوص کسب سهمیه المپیک بگویید؟ این مهم برای اولین بار در تکواندو لبنان رخ داده است.

در ابتدا کسب 4 سهمیه المپیک توسط تکواندوکاران ایران را تبریک می گویم؛ امیدوارم نتایج قابل قبولی در المپیک پاریس کسب شود و نمایندگان مانند گذشته دل ملت ایران را با درخشش در این رویداد مهم شاد کنند و نشان دهند تکواندو همچنان در کشور ورزش مهمی به حساب می آید. 

لبنان با 4 نماینده در 2 گروه بانوان و آقایان در رقابت های کسب سهمیه المپیک پاریس به میزبانی چین حضور یافت و مجموعا در این مسابقات یک سهمیه المپیک و 2 مدال برنز کسب شد. یکی از نمایندگان ما برابر «آرین سلیمی» در وزن 80+ کیلوگرم مغلوب شد و دیگر نماینده ما در گروه بانوان در یک دیداری نزدیک بازی را برابر نماینده اردن واگذار کرد و سهمیه را از دست داد. برای کشوری مانند لبنان کسب سهمیه المپیک پاریس خیلی اتفاق مهمی است. عربستان با آن همه هزینه و حضور نمایندگانش در رویدادهای مختلف بین المللی موفق به کسب یک سهمیه شد و لبنان نیز همین یک سهمیه را با توجه به شرایط خود به دست آورد که اتفاق بسیار خوب و مهمی به شمار می رود. 

«اون» در وزن 57- کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شده است. حضور وی در المپیک پاریس را چگونه ارزیابی می کنید؟

وزن 57- کیلوگرم یکی از سخت ترین و مهم ترین اوزان المپیکی به شمار می رود که اکثر نام آوران این وزن در المپیک از آسیا حضور دارند. مطمئنا مسابقات بسیار سنگین است. او با اعتماد قلبی به خود و توانایی هایش می تواند شرایط خوبی داشته باشد و ما به عملکرد وی خوشبین هستیم. به هر حال حضور در المپیک نیز اتفاق خیلی خوبی است و تا همین جا نیز زحمات زیادی کشیده شده، هر نتیجه ای که در این آوردگاه حاصل شود نیز برای ما قابل قبول است. باید قبول کرد حضور در المپیک اتفاق بسیار مهمی برای تکواندو لبنان بود که خدارا شکر رقم خورد.

وضعیت تمرینی نماینده المپیکی لبنان به چه صورت دنبال می شود؟ 

«اون» در جایگاه بیست و پنجم رنکینگ المپیکی قرار دارد و تمرینات وی به صورت پیوسته ادامه دارد. باید این مورد را مجددا عنوان کنم به غیر از  بسکتبال سایر رشته های ورزشی به دید حرفه ای در لبنان به آن نگاه نمی شود و همه ورزشکاران باید با هزینه شخصی حضور در مسابقات را تجربه کنند. ورزشکاران با هر نتیجه ای حتی موفقیت در رویدادهای مهم بین المللی پاداشی برای کسب عنوان دریافت نمی کنند و شاید همین مورد انگیزه ایشان را برای حرفه ای دنبال کردن ورزش پایین بیاورد. با این حال نماینده ما در المپیک واقعا دید حرفه ای به ورزش دارد و همین اتفاق مطمئنا کار من را سخت می کند. باید از لحاظ روانی و تکنیک روی او بیشتر کار کنم. من به نوبه خود تمام تلاشم را می کنم تا بهترین ها رقم بخورد تا کوشش هایم موجب بالا بردن ابتدا اسم ایران و سپس تکواندوی کشورم باشد.

چند وقت است که در لبنان حضور دارید و در این مدت زمان چه موفقیت هایی حاصل شده است؟

من حدود 2 سال و نیم در تکواندوی لبنان حضور دارم. به جد می گویم برای این اتفاق مهم و تاریخی و کسب سهمیه المپیک به سهم خود بسیار تلاش کرده ام و خدا را شاکرم به نصف بیشتر خواسته هایم رسیده ام و امیدوارم به بقیه اهدافم نیز دست یابم. از زمانی که به لبنان آمده ام 50 مدال بین المللی اعم از 10 مدال عرب کاپ، 3 مدال قهرمانی نونهالان آسیا، 3 مدال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، یک مدال قهرمانی بزرگسالان آسیا و … به دست آمد که همگی منجر به اتفاقی مهم مانند سهمیه المپیک پاریس شد.

آینده تکواندو لبنان را چطور می بینید؟ 


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا