ووشو

صدیقی: تکرار نتایج دوره قبل بازی‌های آسیایی دستاورد بزرگی است

صدیقی: تکرار نتایج دوره قبل بازی‌های آسیایی دستاورد بزرگی است

صدیقی: تکرار نتایج دوره قبل بازی‌های آسیایی دستاورد بزرگی است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، امیر صدیقی رئیس فدراسیون در نشست خبری مربوط به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: با ۲۰ ورزشکار در بازی‌های آسیایی حضور داریم و ۱۳ نفر در ووشو و ۷ نفر کوراش خواهیم داشت. در مجموع در ساندا دو دختر و ۴ پسر و در تالو ۴ پسر و ۳ دختر نمایندگان ما هستند. همچنین در کوراش چهار دختر در دو وزن و سه پسر در سه وزن اعزام می‌شوند. اردوهای تمرینی در کوراش زودتر آغاز شد، چون قهرمانی آسیا را اردیبهشت ماه در چین داشتیم. فضای خوبی بود و در سالن اصلی مسابقات قرار گرفتیم. همچنین اردوی ووشو از خرداد آغاز و تا زمان اعزام ادامه دارد. امیدوارم تیم خوبی مهیا شود و نتیجه خوبی رقم بخورد. در کوراش یک مربی ازبک به کادر فنی اضافه شد و تمرینات زیر نظر او و خانم خورشیدی پیگیری می‌شود. امیدوارم ورزشکاران این رشته نتایج خوبی را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: دو سال سخت را در فدراسیون پشت سر گذاشتیم. حضور کیومرث هاشمی شرایط خوبی را برای ورزش فراهم می‌کند. معرفی وی اتفاق خوبی در آستانه بازی‌های آسیایی بود و‌ امیدوارم هفته آینده از سوی رئیس محترم جمهور به مجلس معرفی شود و شرایط به‌گونه‌ای باشد که قبل از بازی‌ها به عنوان وزیر معرفی شود؛ چرا که این اتفاق نقش مهمی در برنامه‌ها و دیپلماسی ورزش دارد.

صدیقی درباره حضور مسئولان ورزش در اردوی تیم ملی گفت: بازدید هاشمی و خسروی‌وفا از اردوی ووشو اتفاق خوبی بود . نزدیک ۵ سال بود وزیر در محل برگزاری اردوهای ووشو حضور نداشت. در واقع اینکه تلاش و دغدغه‌ها را می‌بینند، در تصمیمات آنها تاثیر دارد و امیدوارم این روند پر قدرت ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون ووشو عنوان کرد: شرایط نابرابری با رقبا داریم. چین مهد ووشو است، در کوراش هم ازبکستان رقیب ما است. در بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم چین ۱۰ مدال طلا فقط در ووشو داشت و ازبکستان هم ۶ طلا در کوراش گرفت. این دو کشور برنامه داشتند، البته ما هم برنامه‌ریزی کردیم و در تلاشیم تا نتایج خوبی بگیریم. به هر حال انتظارت از ووشو زیاد است. عملکرد این رشته در میادین نشان داده که می‌تواند از سختی‌ها عبور کند، اما دو سال سختی را داشتیم که روی نتایج تاثیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در رده بزرگسالان تنها یک رویداد کوچک در یونیورسیاد به میزبانی چنگدوی چین داشتیم و بازی‌های آسیایی اولین رویداد جدی ما بعد از چند سال است. تلاش ما این بود که اردوهای مناسب را برگزار کنیم. توجه داشته باشید شرایط رقبای به‌ویژه از نظر زیرساخت و نیروهای انسانی یسیار بهتر است. ما در تهیه سلاح ووشو مشکل داشتیم و تجهیزات را به سختی تدارک دیدیم. امیدوارم با دعای مردم بتوانیم بهترین نتایج را داشته باشیم.

صدیقی گفت: به تک تک ورزشکارانم امیدوارم. از آنها خواستیم بهترین عملکرد را داشته باشند. چندی قبل تست دوپینگ یک نفر در کوراش مثبت شد و فعلا اجازه فعالیت ندارد تا تصمیم‌گیری شود. این اقدام در سلسله تلاش‌ها در مبارزه با دوپینگ بوده و از نادو خیلی زود خواستیم که تست بگیرند. ما همیشه ورزشکاران خوبی در اردو داریم. جواد مرادی در ۹۰+ کیلوگرم با نظر کادر فنی جایگزین شده و منتظر تایید نهایی کمیته برگزاری هستیم.

وی در خصوص نگرانی از داوری‌ها با توجه به میزبانی چین گفت: سال‌هاست تلاش کردیم جایگاه خوبی در ووشو و کوراش داشته باشیم. امیدوارم‌ عملکرد بچه‌ها به گونه‌ای باشد که حرف و حدیثی نگذارند که اسیر این موضوعات شوند.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود با حضور نصیرنژاد در فدراسیون جهانی کسب دو طلا در کوراش بدیهی است، گفت: دو طلا در کوراش بدیهی نیست، در واقع کسب هر مدال طلا در هر رشته در کاروان بسیار سخت است. نصیرنژاد دبیرکل جهانی و افراد بسیار پرتلاش است. در ووشو در همه رشته‌ها اعضایی در فدراسیون جهانی داریم. در کوراش هم پست‌های خوبی در اختیارمان است. اینکه چند مدال طلا می‌گیریم، درست نیست و نباید چیزی را از قبل تمام شده بدانیم، چون ورزش در لحظه تغییر می کند‌. در تالو به هزارم نمره می‌دهند و شرایط سخت است و قطعی نمی‌توان گفت چه مدالی می‌گیریم، ولی تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو درخصوص بودجه این فدراسیون گفت: درخصوص بودجه‌ای که کمیته ملی المپیک در نظر گرفته، در هیئت اجرایی بحث کردم. ووشو ۲ رشته متفاوت را تحت پوشش دارد و می‌تواند در قالب ۲ فدراسیون در نظر گرفته شود؛ موضوعی که کمیته المپیک و وزارت ورزش نیز آن را تایید کردند. عدد بودجه شاید کفاف ۲ الی ۳ ماه اردوهای ما را بدهد، اما قول داده شده که با نتیجه‌گیری جبران شود و کمیته حمایت بیشتری کند. در سال گذشته کمیته المپیک حمایت کرد. وزارت هم در این چند ماه حمایت کرده، ولی اعداد با توجه به حجم اعزام‌ها و رویدادها کافی نیست، چون برای ۸۰ ورزشکار هزینه‌ها سنگین است. تا اینجا کار را پیش برده‌ایم و هیچ کوتاهی نشده و امیدوام بتوانیم خوب ادامه دهیم و در قهرمانی جهان هم حضور درخشانی داشته باشیم.

وی درخصوص پیش‌بینی‌اش از کسب مدال عنوان کرد: پیش‌بینی مدال کار سختی است. تمام تلاش‌مان این است که حداقل نتایج دوره‌های قبل را تکرار کنیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، دستاوری بسیار بزرگی است. ان‌شاءالله بتوانیم حداکثر تلاش‌مان را برای کسب بهترین‌ها انجام بدهیم. انتظارها کار فدراسیون را سخت کرده است. خدا را شکر تا اینجا خوب بوده‌ایم. امیدوارم با دعای خیر اصحاب رسانه بتوانیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم.

همچنین راضیه طهماسبی سرمربی تیم ووشو بانوان در این نشست خبری درخصوص حواشی پیش‌آمده درخصوص انتخابی تیم ملی و رقابت خواهران منصوریان گفت: ما قبل از تعویق بازی‌ها و از دی ماه سال ۱۴۰۰ وارد اردو شدیم. مسابقه انتخابی برگزار شد. رویه کار فدراسیون این است که ورزشکاران بعد از مسابقات کشوری باید در انتخابی شرکت کنند و هر بازیکن باید از ۳ انتخابی ۲ برد بدست بیاورد. برای دارندگان مدال طلای آسیایی و جهانی این مهلت قائل شد که در مسابقات داخلی شرکت نکنند. خواهران منصوریان در ۱۴۰۰ انتخابی دادند و فیکس شدند، اما بعد از تعویق مسابقات دوباره انتخابی برگزار کردیم و دوباره نفرات برتر اوزان خود شدند. در واقع ۲ بار انتخابی برگزار شد و هر دوبار آن‌ها نفر فیکس اوزان خود شدند. ضمن اینکه اصلاً چنین نبوده که بدون اطلاع انتخابی برگزار شده باشد.

صدیقی در تکمیل صحبت‌های طهماسبی گفت: انتخابی مسابقات جهانی موضوعی جدا از بازی‌های آسیایی است و همیشه سعی کردیم روال شفافی برای انتخابی داشته باشیم. هیچ ورزشکاری از قبل مشخص نیست و تمرینات زیر نظر گرفته می‌شود و در کنار آن عملکرد بازیکنان در مسابقات، ملاک انتخاب سرمربیان قرار می‌گیرد.

امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو نیز با اشاره به اینکه اردوهای خوبی پشت سر گذاشتیم، گفت: این ورزش متعلق به چین است و با توجه به اردوها تصور می کنم نتایج خوبی داشته باشیم. انتظارات از ووشو زیاد است و رییس و کادر فدراسیون تمام تلاش خود را کرده اند و در عین حال ورزشکاران نیز به بهترین شکل مهیا شده اند.

انتهای پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا