تکواندو

ساعی: توجه ویژه رهبری به ورزش انگیزه مضاعفی به همه ما می‌دهد


ساعی: توجه ویژه رهبری به ورزش انگیزه مضاعفی به همه ما می‌دهد

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو گفت: دیدار با بالاترین شخصیت کشور یعنی مقام معظم رهبری، واقعاً برای همه ما خوشحال‌کننده بود، ایشان توجه زیادی به ورزش و ورزشکاران دارند و این موضوع انگیزه مضاعفی به ورزشکاران و مدیران ورزشی می‌دهد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، قهرمانان ورزش کشور و مدال آوران بازی های آسیایی هانگژو و بازی های پاراآسیایی روز یکم آذرماه سال 1402 با حضور در حسینه امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. هادی ساعی پرافتخارترین المپین ورزش ایران و رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان نیز در این مراسم حضور داشت.

هادی ساعی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از مراسم دیدار با مقام معظم رهبری و موفقیت های تکواندو طی چندماه اخیر و برگزاری چهار رویداد بین المللی در بهمن ماه سال جاری به میزبانی تهران توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می خوانید.

فارس: از دیدارتان همراه با ورزشکاران با مقام معظم رهبری برایمان بگویید.

همراه با ورزشکاران و مدیران ورزش جلسه و دیدار بسیار خوبی با مقام معظم رهبری داشتیم. ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی هانگژو و پاراآسیایی حضور داشتند در این دیدار نیز شرکت کردند، ضمن اینکه ما یک دیدار خصوصی نیز با ایشان داشتیم که بنده در این دیدار خصوصی از محبت‌های پدرانه وی تشکر کردم. ایشان در دو مرحله‌ای که تیم ملی تکواندوی ایران موفقیت کسب کرده بود به قهرمانان تیم ملی تکواندو پیام تبریک ارسال کرده بودند که باعث خوشحالی ما شده بود. البته یک بار هم به صورت ویژه از دفتر مقام معظم رهبری با وزارت ورزش و جوانان با دفتر وزیر تماس گرفته شده و از آنها خواسته‌ بودند تا از دو نفر از مربیان بانوان ما که به عنوان بهترین مربی جهان و بهترین مربی آسیا انتخاب شده بودند به صورت ویژه تقدیر شود. این اتفاقات نشان می‌دهد که ایشان توجه بسیار ویژه‌ ای به موضوع ورزش دارند. بنده در این دیدار از محبت‌هایی که به همه ما داشتند تشکر ویژه کردم.

فارس: پس دیدار بسیار خوبی برای شما رقم خورد.

بالاخره دیدار با بالاترین شخصیت کشور یعنی مقام معظم رهبری رهبری، واقعا برای همه ما بسیار خوشحال‌کننده بود. خوشحالی ما از این است که ایشان توجه زیادی به ورزش و ورزشکاران دارد و این موضوع انگیزه مضاعفی به ورزشکاران و مدیران ورزشی می‌دهد. وقتی همه ما می‌بینیم که چنین توجه به ورزش می‌شود، قطعا همه ما روحیه بیشتری می‌گیریم. به هر حال اتفاق خیلی خوبی بود که برای همه ما رقم خورد.

فارس: سوالمان را این طور مطرح میکنیم، آیا برای رسیدن تیم های ملی تکواندو به مسابقات گرند پری منچستر رایزنی های لازم انجام شده است؟

 با توجه به زمان و فرصت باقی مانده به اعزام تکواندوکاران به این مسابقات، ما از همان ابتدا کارهای تیم ملی تکواندو و پاراتکواندو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده بودیم. البته ابتدا کارهای پاراتکواندو را انجام دادیم چون قرار است اول پاراتکواندو به مسابقات اعزام شود. خوشبختانه در مرحله اول روادید پاراتکواندویی‌ها آمده است اما هنوز مابقی نفرات ویزای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت نکرده‌اند. ما مثل دفعه قبل خیلی زود اقدام کردیم تا مراحل دریافت ویزا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم. بنده در مسابقات گرندپری فرانسه با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس صحبت و رایزنی کردم، آنها برای حضور آسان ملی پوشان در این مسابقات به ما قول مساعد دادند و اتفاقا اولین کشوری که دعوت‌نامه دریافت کرد، فدراسیون تکواندوی ایران بود. این بار برای هر یک نفر یک دعوت‌نامه ارسال شده است و همان جا نیز قول همکاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ما داده بودند، ضمن اینکه در این مدت بنده با فدراسیون جهانی در تماس بودم و هر هفته برای پیگیری دریافت ویزای ملی‌پوشان پیگیر هستم.

فارس: کمتر از 9 ماه تا المپیک پاریس باقی مانده است، تکواندو ایران در مجموع چقدر شانس کسب سهمیه المپیک دارد؟

ناهید کیانی 90 درصد مسیر رسیدن به سهمیه المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش رفته است و در واقع سهمیه حضور در المپیک پاریس برای کیانی قطعی شده است، اما در بخش پسران دو نفر از تکواندوکاران ما شانس بسیار بالایی دارند. ما دو مسابقه خیلی مهم فینال گرندپری منچستر و بعد از آن گرنداسلم چین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش داریم. با تمام قوا به مسابقات اعزام خواهیم شد و در گرندپری چین تعداد زیادی از نفرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بریم که ان‌شاءالله بتوانیم سهمیه المپیک پاریس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کنیم. در گرند اسلم و گرندپری پیش رو شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم. مهران برخورداری هم در گرندپری و هم در گرنداسلم شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد. آرین سلیمی نیز در گرند اسلم شانس زیادی دارد؛ چراکه در مرحله قبلی این مسابقه مدال طلا کسب کرده است. یک نکته دیگر اینکه مبینا نعمت‌زاده در بخش دختران دیگر نماینده بانوان است که ما تمام تلاشمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم در مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست بیاورد.

فارس: روز گذشته در فدارسیون تکواندو جلسه بسیار خوبی برگزار شد و خروجی جلسه به این شکل بوده که قرار است بهمن ماه سال جاری 4 رویداد بین المللی در تهران برگزار شود، از برگزاری این رقابت ها برایمان بگویید.

بله طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ما بهمن ماه میزبان چهار رویداد بین المللی باشیم. البته ما تمام تلاشمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم تا این دوره یک مقدار متفاوت‌تر از دوره قبل مسابقات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کنیم. دوره قبل یک هفته پس از اینکه به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب شدم، این مسابقات برگزار شد و خیلی باب میل ما نبود. در تلاش هستیم نواقصی که در دوره قبل بود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امسال برطرف کنیم تا هر چهار مسابقه‌ای که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، به بهترین شکل ممکن برگزار شود. ما حتی مسابقات پاراتکواندو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز در تهران برگزار خواهیم کرد.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا