جودو

کسب ۱۴۵۰ مدال ورزشکاران ایران در سال ۱۴۰۲

کسب ۱۴۵۰ مدال ورزشکاران ایران در سال ۱۴۰۲

وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی ضمن بیان عملکرد دو حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲، حلول سال نو و فرارسیدن سال ۱۴۰۳ را به مردم ایران و جامعه ورزش و جوانان کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو  به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی اظهار داشت: عرض سلام، ادب و احترام خدمت مردم شریف ایران، ورزشکاران، جوانان که سرمایه‌های اصلی این مرز و بوم هستند، همچنین سال نو را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم در زندگی شخصی و در حوزه کاری و در بخش ورزش و جوانان سالی سرشار از موفقیت باشد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای خانواده ورزش و جوانان کشور بود، افزود: با تلاش‌هایی که جامعه ورزش کشور و همچینن جامعه جوانان صورت داد، اتفاقات خوبی برای کشور عزیزمان رقم خورد که من صورت اختصار آن را عرض می‌کنم.

او درخصوص اقدامات وزارت ورزش جوانان در حوزه ورزش قهرمانی گفت: ورزشکاران ما در این بخش موفق شدند بیش از ۱۴۵۰ مدال را در میادین بین‌المللی در همه رشته‌های ورزشی در ۲ بخش مردان و زنان به دست بیاورند که اوج این مدال‌ها و افتخارآفرینی‌ها در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی رقم خورد که مدال‌آوران و جمعی از قهرمانان کشورمان در همین راستا خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و آن دیدار طلایی رقم خورد.

هاشمی درخصوص اقدامات این وزارت‌خانه در حوزه ورزش همگانی نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: درحوزه ورزش همگانی، با آزادسازی بیش از ۷۸۰ مکان ورزشی در سراسر کشور با هدف توسعه ورزش همگانی مواجه بودیم در همین راستا تلاش کردیم شرایطی را ایجاد کنیم تا به نص قانون اساسی که تربیت‌بدنی رایگان است، جامه عمل بپوشانیم. در عرصه ورزش روستایی نیز برای اولین بار، «جام پرچم» را راه‌اندازی کردیم و ۳۵ هزار تیم روستایی موفق شدند در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

او افزود: در عرصه ورزش حرفه‌ای، نگاه ما به بحث باشگاه و باشگاه‌داری است و سعی کردیم در قالب کمیسیون‌های ماده ۵ که توسط استان‌ها مدیریت می‌شوند، توجه را به سمت اشتغال‌آفرینی از طریق ایجاد باشگاه‌های ورزشی ببریم و توانستیم ۲هزارو ۵۰۰ باشگاه به مجموعه باشگاه‌های ورزشی کشور اضافه کنیم تا بتوانیم از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته تربیت‌بدنی برای هدایت این باشگاه‌ها استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما توسعه زیرساخت‌های ورزشی است، گفت: ۹۵۰ پروژه در سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسید و توفیقی که در ورزش داشتیم، این بود که اولین نشست شورای عالی ورزش را با حضور رئیس جمهور در محل وزارت‌خانه با ۸ مصوبه کلیدی مصوب شد. یکی از معضل‌های ما، بحث پروژه‌های نیمه‌تمام بود که بعضاً از سال ۱۳۸۰ پروژه نیمه‌تمام داریم و برخی از پروژه‌ها حتی ۲۵ تا ۳۰ سال بود که به اتمام نرسیده بود و در این نشست تدبیر شد.

هاشمی درخصوص طرح آمایش سرزمین و جزئیات آن گفت: این یکی از کلیدی‌ترین طرح‌های ما است که عدالت را به ورزش نزدیک می‌کند و دغدغه‌های مردم را حتی در مناطق کم‌برخودار برطرف می‌کند. با این طرح می‌توانیم به این بی‌عدالتی‌هایی که در سنوات گذشته وجود داشته پایان بدهیم.

او درخصوص برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور گفت: در برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور، ۹ نهاد و دستگاه فعالیت ورزش و تربیت‌بدنی می‌کنند و برای اینکه در این بخش ساماندهی داشته باشیم، کلیات آن در شورای عالی تربیت‌بدنی و ورزش با حضور آقای رئیس جمهور به تصویب رسید و مقرر شد برنامه‌های اجرایی همه دستگاه‌ها حول این محور تدوین شود و بعد از توافقی که با هر دستگاهی که داشتیم، مسائل مورد نظر ابلاغ خواهد شد و اجرایی کردن هر فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی هر دستگاه به عهده همان دستگاه است.

او درخصوص اقدامات این وزارت‌خانه در حوزه جوانان گفت: در حوزه جوانان هم اقدامات بسیار خوبی انجام شد و طبق دستور رئیس جمهور هر آن چیزی که در قانون آمده بود، در قالب وام‌های ازدواج تخصیص دهیم و جوانان بیشتری را به ازدواج سوق دهیم و توانمندسازی لازم را در امر زندگی مشترک صورت دهیم. توجه به سمن‌ها و تشکل‌های حوزه جوانان، یکی دیگر از اقدامات ما در این حوزه بود. حوزه جوانان به جهت اهمیتی که دارد باعث شده تا رئیس جمهور جلسه شورای عالی جوانان را برگزار کنند و یکی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی، اضافه شدن بخش نوجوانان به شورای عالی جوانان بود و شورای عالی نوجوانان و جوانان را با حضور رئیس جمهور در پیش خواهیم داشت.

هاشمی درخصوص حضور جامعه ورزش کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: یک حرکت جدید جامعه ورزش در این رویداد انجام داد و جامعه ورزش خیلی پررنگ و پرشور در انتخابات حضور پیدا کرد و یک صندوق اختصاصی در قلب پایتخت و در ورزشگاه شهید شیرودی داشت و این باعث شور و نشاط عجیبی در مشارکت مردم و جامعه ورزش در انتخابات داشت.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص بازی‌های المپیک و پاراالمپیک پاریس گفت: باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۳، بازی‌های المپیک و پاراالمپیک را در پیش داریم، امیدواریم ورزشکاران ما در این مسابقات کسب سهمیه کنند و با نفرات زیادی در ۲ رویداد بزرگ ورزشی حضور پیدا کنند و موفقیت‌های زیادی را برای ایران عزیز اسلامی به دست بیاورند.

وی در پایان بیان کرد: من مجدداً خدمت مردم عزیز و شریف‌مان و جامعه ورزش و جوانان کشور عرض تبریک دارم و امیدوارم سالی پربار و توأم با موفقیت برای جامعه ورزش و جوانان کشور باشد ان‌شاءالله. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

 

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا