تکواندو

ایران، دومین کشور آسیایی با بیشترین تعداد تکواندوکار در المپیک پاریس


ایران، دومین کشور آسیایی با بیشترین تعداد تکواندوکار در المپیک پاریس

پس از اتمام رقابت های کسب سهمیه المپیک پاریس در قاره آسیا، تعداد سهمیه کشورهای قاره کهن جهت شرکت در این رویداد مهم مشخص شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو  و به نقل از سایت insidethegames، مسابقات انتخابی المپیک پاریس 2024 در قاره آسیا به میزبانی شهر «تای آن» در کشور چین برگزار شد و 16 تکواندوکار از کشورهای مختلف قاره کهن حائز سهمیه المپیک شدند.

«سونگ ژائوکسیانگ» قهرمان بازی های آسیایی از چین و «آرین سلیمی» نایب قهرمان بازی های آسیایی از ایران به فینال 80+  رسیدند و هر دو موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شدند. سونگ اتفاق مهمی را در تکواندوی چین رقم زد و ششمین تکواندوکار چینی لقب گرفت که به المپیک 2024 راه یافته است و به همین علت چین بیشترین ورزشکار را دربین کشورهای شرکت کننده جهان در پاریس خواهد داشت.

اما پس از چین، در قاره آسیا کشورهای ایران اردن، کره جنوبی و ازبکستان 4 نماینده در پاریس خواهند داشت. «مبینا نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن 80+ کیلوگرم» نمایندگان ایران در این رویداد هستند.

«مبینا نعمت زاده» از ایران در وزن 49- کیلوگرم در کنار «دنیا ابوطالب» از عربستان سعودی به المپیک راه یافت. ابوطالب اولین زن تاریخ عربستان خواهد بود که در بازی های المپیک شرکت می کند. «کیم یو جون» از کره جنوبی در وزن  57- کیلوگرم در کنار «لاتیشیا اون» از لبنان به فینال رسید.

«راما ابوالروب» از اردن و «منیره عبدالسالوموا» از تاجیکستان در وزن 67+ کیلوگرم بانوان در بازی های المپیک به مصاف رقبا خواهند رفت. «ساسیکارن تونگچان» (تایلند) و «اوزودا سوبیرجونوا» (ازبکستان)  نیز در وزن 67- کیلوگرم به المپیک رسیدند.

سهمیه دوم قاره ای ازبکستان توسط «جسوربک جایسانوف» قهرمان آسیا در وزن 80- کیلوگرم آقایان کسب شد. «باتیرخان تولئوگلی» (وزن 80- کیلوگرم) و سمیرخون آباباکیروف (وزن 58- کیلوگرم ) دو سهمیه المپیک برای قزاقستان کسب کردند. «عمر یاسر اسماعیل» فلسطینی به فینال 58- کیلوگرم آقایان رسید تا تنها سهمیه کشورش در تکواندو را کسب کند.

«علی رضا عباسی» از تیم پناهندگان و «بانلونگ توبتیمدانگ از تایلند» نایب قهرمان جهان به میزبانی باکو در سال 2023، در وزن 68- کیلوگرم بازی های المپیک به رقابت می پردازد.

مسابقه بعدی انتخابی قاره ای در تاریخ 6 آوریل برابر با «18 فروردین ماه سال 1403 » در «هونیارا- جزایر سلیمان» برگزار خواهد شد. فینالیست های هر وزن در مسابقات مقدماتی کسب سهیه المپیک اقیانوسیه به المپیک پاریس 2024 راه خواهند یافت.

با پایان رقابت های قاره ای، نهایتا فدراسیون جهانی تکواندو 16 مه سال 2024، سهمیه های باقی مانده را طی وایلد کارت و یا سهمیه مجزا به تکواندوکاران پناهنده برای المپیک پاریس 2024 مجدداً اختصاص خواهد داد.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا