جودو

بانوی مدال آور جودو: بیانات رهبر انقلاب در جمع ورزشکاران عالمانه و با محبت بود

بانوی مدال آور جودو: بیانات رهبر انقلاب در جمع ورزشکاران عالمانه و با محبت بود

مریم بربط دارنده مدال نقره مسابقات جودو بانوان قهرمانی آسیا، گفت: برای نخستین بار پای بیانات دلنشین، معنوی، عالمانه و با محبت مقام معظم رهبری نشستم و در پایان همه ورزشکاران حاضر در جلسه حس خوبی داشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، مریم بربط بانوی شایسته وزن 70- کیلوگرم تیم ملی جودو بانوان کشورمان سال 2019 در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به عنوان نخستین بانوی جودوکار ایران با حجاب اسلامی حضور یافت و موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد. وی همراه با سایر ورزشکاران یکم آذرماه سال جاری با حضور در حسینه امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

مریم بربط در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار قهرمانان ورزش کشور و مدال آوران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برای اولین بار بود که به دیدار مقام معظم رهبری می‌رفتم. خیلی حس خوبی بود و اینکه همه قهرمانان تمام رشته‌ها در این دیدار حضور داشتند و در پایان حاضرین در این دیدار حس خوبی داشتند. اینکه برای نخستین بار پای بیانات رهبری نشستم و از نزدیک ایشان را دیدم خیلی حس و حال خوبی برای همه ما داشت. بیانات ایشان دلنشین، معنوی، عالمانه و با محبت بود.

دارنده مدال نقره مسابقات جوانان قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: رهبری در بیانات خود تاکید کردند که بانوان با حجاب اسلامی می‌توانند مدال های رنگارنگی کسب کنند و افتخار آفرینی کنند. ایشان نکاتی را یادآوری کردند که دقیقا در یکی از مسابقات آسیایی برای من رقم خورد، در آن مقطع موفق به کسب مدال آسیا شدم و در زمان اهدای مدال از دست دادن با یک مرد که مدال را اهدا می‌کرد خودداری کردم.

بربط در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به نقش ورزشکاران به عنوان سفیران کشورهایشان در مسابقات مختلف، اشاره کرد و گفت: وقتی ورزشکاران تمام دنیا به مسابقات اعزام می‌شوند در واقع سفیران کشورهای خودشان هستند، ما با عملکردمان قدرت ورزش و با رعایت حجاب فرهنگ کشورمان را به دنیا معرفی می‌کنیم. کشورهای دیگر هم دقیقا به همین شکل تلاش می‌کنند فرهنگ کشورشان را به دنیا معرفی کنند، در نتیجه باید در معرفی فرهنگ کشورمان به دنیا دقت کنیم. رهبری هم بارها در دیدارهایی که با ورزشکاران داشته اند، در مورد این موضوع تاکید کرده اند که اگر ما پایبند به ارزش هایمان باشیم، همه کشورهای دنیا می‌توانند به فرهنگ و اعتقادات کشورمان احترام بگذارند. 

دارنده مدال نقره مسابقات جودو جوانان قهرمانی آسیا در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه در دیدار با رهبری کاملا مشخص بود که دغدغه های ورزشکاران برای ایشان مهم است، گفت: چند نفر از ورزشکاران به عنوان نماینده در این دیدار صحبت هایی را مطرح کردند و دغدغه های ورزشکاران را در رابطه با آینده ورزشکاران پس از دوران قهرمانی مطرح کردند که رهبری در صحبت‌های خود پیرو دغدغه های ورزشکاران جملات زیبای به کار بردند. ایشان فرمودند که ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد. رهبری در همین نشست برای اینکه ورزشکاران بدون دغدغه در مسیر قهرمانی بتوانند گام بردارند، از مسولان ورزش و مدیران خواستند تا در رشد ورزش تلاش مضاعفی داشته باشند و این نشان داد که حل دغدغه ورزشکاران برای ایشان بسیار مهم است.

عضو تیم ملی جودو بزرگسالان در ادامه صحبت های خود، عنوان کرد: جودو ایران چهار سال در شرایط بسیار سختی قرار داشت، تعلیق جودو ایران ما را از مسیر قهرمانی خیلی دور کرده است. برای رسیدن به مدال‌های خوش رنگ باید بیش از اندازه تلاش کنیم و جامعه ورزش و جودو باید بدانند که این رشته برای بازگشت به ریل قهرمانی نیاز به زمان دارد و باید چند سال تلاش کنیم تا بتوانیم مدال آوری کنیم. در این مسیر بسیار سخت و روزهای سختی که داشتیم آرش میراسماعیلی تمام تلاش خود را کرد تا جودو از بین نرود. او همیشه حامی تیم‌های ملی بود و تا جایی که می‌توانست ورزشکاران و تیم های ملی را حمایت کرد. در طول این مدت از لحاظ مالی نیز حمایت های خوبی از طرف رئیس فدراسیون داشتم. اعزام ما به مسابقات کشورهای اسلامی اتفاق بزرگی بود که در دوران تعلیق رخ داد که از او تشکر می‌کنم. امیدوارم جودو مردان و بانوان دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا