جودو

جودوکاران ایرانی روز نخست به مدال نرسیدند

جودوکاران ایرانی روز نخست به مدال نرسیدند

دختران و پسران نوجوان جودو کشورمان در نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا به مدال دست نیافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، نخستین روز از مسابقات جودو نوجوانان و جوانان آسیا از صبح امروز( پنج شنبه_۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۲) در سالن ورزشگاه «آلپومیش» با حضور ۱۸۵ جودوکار از ۱۵ کشور به مدت ۲ روز در بخش نوجوانان برگزار خواهد شد.

۱۰۴ جودوکار در بخش پسران و ۸۱ جودوکار در گروه دختران به رقابت پرداختند.

طبق برنامه امروز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه در روز نخست این مسابقات جودوکاران اوزان ۴۰-، ۴۴-، ۴۸- و ۵۲- کیلوگرم در گروه دختران، ۵۰-، ۵۵-، ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم در گروه پسران به مصاف حریفان خود رفتند.

آندیا فلاح در وزن ۴۰- کیلوگرم که ۸ جودوکار حضور دارند، دور نخست به دیدار «اوتیپکالی» از قزاقستان رفت و این دیدار به سود نماینده قزاق به پایان رسید.

وی در این دیدار در وقت قانونی با نتیجه تساوی به کار خود پایان داد و در امتیاز طلایی به حریف قزاق بازی را واگذار کرد.

وی در جدول شانس مجدد به مصاف نماینده هندوستان رفت و با شکست مقابل این جودوکار از رسیدن به مدال بازماند.

آناهیتا موسوی نماینده وزن ۴۴- کیلوگرم تیم ملی نوجوانان دختران ابتدا به مصاف «هونگ ون» از چین تایپه رفت ‌ بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت.‎

وی در جدول شانس مجدد به مصاف نماینده هندوستان رفت و با شکست مقابل این جودوکار از دور مسابقات کنار رفت. در این وزن ۱۱ جودوکار حضور داشتند.

در ادامه این رقابت ها و در بخش پسران نیز امیرمحمد حسن نژاد در وزن ۵۰- کیلوگرم دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس به دیدار «شاوکاتوف» از ازبکستان رفت. این دیدار با نتیجه تساوی تمام شد و به امتیاز طلایی رسید، حسن نژاد در این دیدار جذاب و دیدنی توانست با اجرای فن «اوچی ماتا» این حریف قدرتمند را شکست دهد.

حسن نژاد نیز برای رسیدن به فینال به مصاف نماینده عربستان رفت و درپایان با تصمیم عجیب داوری، حسن نژاد بازنده تاتامی معرفی شد. در این دیدار و در وقت طلایی داور تاتامی با یک اخطار بدون دلیل، حسن نژاد را بازنده معرفی کرد.

وی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نماینده ترکمنستان رفت و این دیدار با نتیجه یک بر صفر ( با امتیاز وازاری)به سود نماینده ترکمستان تمام شد و حسن نژاد به عنوان پنجمی اکتفا کرد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، رضا چهارمحالی در اولین مبارزه به مصاف «کودبوندیف» از تاجیکستان رفت و در نهایت بازی را با نتیجه یک بر صفر به سود حریف واگذار کرد.

وی در جدول شانس مجدد مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. ١۵ جودوکار در این وزن حضور داشتند.

متین عبادی در وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی جودو پسران در نخستین مبارزه به مصاف «یوسف البرک» از کویت رفت و در کمتر از ۱۰ ثانیه حریف خود را ایپون کرد. 

عبادی در مرحله یک هشتم به مصاف «عیساکوف» از قزاقستان رفت و با شکست مقابل این جودوکا به جدول شانس مجدد راه یافت.

وی در جدول شانس مجدد ابتدا نماینده ازبکستان را شکست داد و پس از آن به مصاف نماینده کشور چین تایپه رفت و با شکست مقابل این جودوکار از رسیدن به مدال باز ماند.

امید پیوندی هم در وزن ۶۶- کیلوگرم تیم ملی جودو نوجوانان کشورمان در اولین دیدار به مصاف «روسلان کازنیسف» از ترکمنستان رفت و در نهایت حریف خود را ایپون کرد.

وی در مرحله یک هشتم به مصاف نماینده ازبکستان رفت و با شکست مقابل این جودوکار به جدول شانس مجدد راه یافت.وی در جدول شانس مجدد مقابل نماینده تاجیکستان بازی را واگذار و از گردونه رقابت ها کنار رفت.در این وزن ۱۴ جودوکار حضور داشتند.

نکته جالب توجه این دوره از مسابقات این بود که، جودوکاران تیم ملی تاجیکستان در روز نخست این رقابت ها دو مدال طلا و دو مدال برنز کسب کردند.

کره جنوبی مدعی کسب مدال طلا نیز امروز تنها دو مدال برنز کسب کرد!

ضمن اینکه نماینده عربستان که حسن نژاد را در نیمه نهایی شکست داده بود به فینال این رقابت ها راه یافت.

لازم به ذکر است، تیم های ملی جودو نوجوانان و جوانان کشورمان پس از پایان تعلیق چهار ساله، برای نخستین بار در مسابقات رسمی حضور پیدا کردند.

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا