ووشو

دیدار رئیس فدراسیون جهانی “گوشتینگیری” با امیر صدیقی

دیدار رئیس فدراسیون جهانی “گوشتینگیری” با امیر صدیقی

دیدار رئیس فدراسیون جهانی “گوشتینگیری” با امیر صدیقی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، «بیگیجان زاده لایق» رئیس فدراسیون جهانی «گوشتینگیری» و رئیس سازمان هوایی و فرودگاه‌های کشور تاجیکستان امروز (سه‌شنبه) در محل فدراسیون ووشو حضور یافت و با امیر صدیقی رئیس فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش و رییس هیات ووشو خراسان شمالی نیز حضور داشت، بیگیجان زاده لایق با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی گوشتینگیری در اسفند ماه به میزبانی تاجیکستان، درخصوص توسعه رشته ورزشی گوشتینگیری صحبت کرد و گفت: «ما تمایل زیادی داریم که ایران بعنوان یک کشور قدرتمند در ورزش نیز در این رشته فعالیت داشته باشد. گوشتینگیری که در تاجیکستان بعنوان یک رشته ملی شناخته می شود از اهمیت زیادی برخوردار است و باتوجه به قرابت فرهنگی بین دو کشور این رشته شباهت زیادی به رشته های سنتی از جمله کوراش در ایران دارد.»

پیش از این فدراسیون ووشو با همکاری وزارت ورزش در تلاش برای راه‌اندازی رشته گوشتینگیری به عنوان زیرمجموعه فدراسیون ووشو بود. همچنین با پیگیری‌های «رحمان زاده عبدالله» وزیر ورزش تاجیکستان در سفر ماه گذشته خود به ایران و دیدارهایی که با وزیر ورزش و سایر مسئولان کشورمان داشت، این امید وجود دارد که رشته گوشتینگیری به عنوان ورزشی که شباهت‌های زیادی به ورزش‌های سنتی ایران همچون کشتی با چوخه دارد، در ایران راه‌اندازی شود.

هم‌اکنون بیش از ۶۰ فدراسیون از کشورهای مختلف در این رشته حضور دارند.

انتهای پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا