تکواندو

رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا- بیروت؛ نوجوانان ایران 5 مدال طلا، نقره و برنز دیگر کسب کردند


نوجوانان ایران 5 مدال طلا، نقره و برنز دیگر کسب کردند

با کسب 5 مدال دیگر، پرونده تیم های ملی نوجوانان ایران در دوازدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با کسب 15 مدال در بیروت بسته شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات شنبه ۱۱ شهریورماه با حضور ۲۸۵ تکواندوکار از ۲۶ کشور به میزبانی لبنان در سالن «نوهاد نوفل» شهر بیروت آغاز شد که نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۴ نقره و سه برنز شدند.

امروز دوشنبه ۱۳ شهریورماه و در روز پایانی این مسابقات تیم اعزامی کشورمان هفت نماینده در دو بخش دختران و پسران داشت که موفق به کسب دو طلا، دو نقره و یک برنز دیگر شد. ساغر مرادی و آیناز نصیری دو مدال طلا، صدرا مقدمی و مطهره فتحی دو مدال نقره و رادین زینالی هم یک مدال برنز کسب کردند.

آیناز نصیری در وزن ۵۹- کیلوگرم کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «اریک نووا» از ازبکستان آغاز کرد و سپس «استلا آداس» نماینده کشور میزبان را با همین نتیجه از پیش رو برداشت. وی با برتری قاطع ۲ بر صفر برابر «کانات» از قزاقستان در نیمه نهایی، راهی مبارزه پایانی شد و در نهایت با پیروزی ۵ بریک و ۵ بر ۲ مقابل حریفی از چین به نشان طلا دست پیدا کرد.

ساغر مرادی دیگر دختر طلایی ایران در روز پایانی بود. وی در وزن ۶۳- کیلوگرم ابتدا «انزو» از فیلیپین را شکست داد و سپس با همین نتیجه «ایبراگیمووا» از ازبکستان از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مرادی در این مرحله «ماخموتووا» از چین را ۲ بر صفر شکست داد و در مبارزه پایانی هم برابر حریفی از کره جنوبی ۲ بر یک پیروز شد و به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

در وزن ۷۳- کیلوگرم، صدرا مقدمی دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس «بایهودجاف» از ازبکستان ۲ بر صفر از پیش برداشت و در ادامه هم «تینگ کان فو» از چین را ۲ بر یک شست داد و راهی مبارزه نهایی شد. سرگروه تیم ملی نوجوانان در مبارزه پایانی به حریفی از کره جنوبی باخت و نقره گرفت.

مطهره فتحی در وزن ۵۵- کیلوگرم دور نخست با «ایشیدا» از ژاپن را دو راند شکست داد و سپس با نتیجه مشابه «سوتهیست» از تایلند را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فتحی در این مرحله «زونگ یان دای» از چین را ۲ بر یک شکست داد اما در مبارزه نهایی در دو راند به کره جنوبی باخت و به نشان نقره بسنده کرد.

‌ رادین زینالی در وزن ۶۸- کیلوگرم، ابتدا «چن» از چین را ۲ بر صفر شکست داد و در ادامه با همین نتیجه «اسکار یو» از هنگ کنگ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله دو بر یک به «جئونگو نا» از کره جنوبی باخت و به نشان برنز دست پیدا کرد.

طاها رحمانی در وزن ۵۹- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت و برتری ۲ بر صفر مقابل «مونخ» از مغولستان، ۲ بر یک به «ادهموف» از ازبکستان باخت و حذف شد. در وزن ۴۶- کیلوگرم ساینا علیپور نماینده کشورمان بعد از یک دور استراحت ۲ بر یک نتیجه را به «ژیائولو» از چین واگذار کرد و حذف شد.

تیم ملی تکواندو کشورمان در این دوره از مسابقات موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۴ نقره و 3 برنز شده است. ساغر مرادی، آیناز نصیری، سوگند شیری، فرشته فتحی، غزال هوشمند، نیوشا شادلو، امیرمحمد رحمانی راد و سید محمدمتین حسینی هشت مدال طلا، مطهره فتحی، صدرا مقدمی، مهدی رزمیان و روژان گودرزی چهار مدال نقره، رادین زینالی، پرنیان نوری و سینا رضا علیزاده هم سه برنز کسب کردند.

هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه پسران در این دوره از مسابقات بر عهده فیض الله نفجم بود و جلال خدامی و مسعود کاظم‌پور نیز به‌عنوان دستیار وی را یاری دادند. در بخش دختران نیز فاطمه صفرپورهدایت تیم ملی را برعهده داشت و گیتا ویسی به همراه راحله موسویان به عنوان مربی وی را همراهی کرند.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا