ووشو

پایان کار کوراش ایران در قهرمانی جهان با ۱۱ مدال رنگارنگ از ۱۴ فرصت ممکن

پایان کار کوراش ایران در قهرمانی جهان با ۱۱ مدال رنگارنگ از ۱۴ فرصت ممکن

پایان کار کوراش ایران در قهرمانی جهان با ۱۱ مدال رنگارنگ از ۱۴ فرصت ممکن

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، در روز دوم و پایانی مسابقات کوراش قهرمانی جهانی که به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار شد، صبح امروز (۷ آذرماه ۱۴۰۲) ۶ نماینده دیگر کشورمان (۴ مرد و ۲ زن) به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آنها یک مدال نقره و ۴ برنز بود. با احتساب نتایج روز گذشته (۴ نقره و ۲ برنز)، کاروان کوراش کشورمان که با ۱۴ ورزشکار در این پیکارها حضور یافته بود، موفق شد با کسب ۱۱ مدال رنگارنگ شامل ۵ نقره و ۶ برنز به کار خود در این پیکارها خاتمه داد.

این پیکارها در حالی امروز به پایان رسید که ترکمنستان نهایت بهره را از میزبانی برد به طوری که در هنگام رقابت ورزشکاران کشور میزبان، سالن ۶ هزار نفری محل برگزاری این پیکارها، مملو از جمعیت بود و کوراش‌کاران ترکمنستانی مورد حمایت زیاد طرفداران حاضر در سالن قرار می‌گرفتند.

نتایج روز دوم و پایانی کاروان کوراش کشورمان در این رقابت‌ها که ۲۳۰ ورزشکار از ۵۳ کشور جهان در آن حضور پیدا کرده بودند، به صورت زیر است:

*بریمانلو نائب قهرمان جهان شد
مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم در نخستین دیدار خود به مصاف “حسین جاسیم” از عراق رفت و ضمن کسب برتری مقابل این حریف به مرحله دوم این پیکارها راه یافت. وی در مرحله دوم این پیکارها به مصاف “یهیوکا یو” از کره‌جنوبی رفت و ضمن شکست حریف خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در این مرحله به مصاف “همراکولیف” از ترکمنستان رفت و موفق شد با کسب برتری مقابل این ورزشکار به فینال مسابقات صعود کند. نماینده کشورمان در دیدار نهایی با “زویروف” از ازبکستان رقابت کرد و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهان دست یافت.

*طالبی‌نیا در روز سوگ مادر به مدال برنز دست یافت
سعید طالبی‌نیا نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم کوراش مردان ایران در نخستین رقابت خود به مصاف “لائورنت” از جزیره موریس رفت و با کسب برتری در این دیدار راهی مرحله بعدی مسابقات شد. وی در مرحله دوم این پیکارها با “اوشوخایار” از مغولستان دیدار کرد و با برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله به مصاف “سولویمان” از قزاقستان رفت و با پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به مقام سومی مشترک و مدال برنز پیکارهای کوراش قهرمانی جهان دست یافت. این مدال با ارزش در حالی به دست آمد که سعید طالبی‌نیا ورزشکار شایسته ایران، امروز و در حین برگزاری مسابقات کوراش قهرمانی جهان، در غم از دست دادن مادر بزرگوار خود به سوگ نشست اما با همت و غیرتی مثال‌زدنی به رقابت ادامه داد و برای کشورعزیزمان افتخارآفرینی کرد.

*مدال برنز جهان بر گردن احمدزاده
رامین احمدزاده نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم کوراش مردان ایران به نخستین رقابت خود به مصاف “بکووا” از جمهوری دموکراتیک کنگو رفت و ضمن کسب برد در این مسابقه راهی مرحله بعدی مسابقات کوراش قهرمانی جهان شد. احمدزاده در دور دوم باید به مصاف نماینده افغانستان می‌رفت که این ورزشکار بر روی “گیلم” حاضر نشد و نماینده کشورمان ضمن برنده اعلام شدن در این دیدار، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نماینده کشورمان در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف “عمروف” از ترکمنستان رفت. این دیدار در حالی پیگیری شد که جو بسیار سنگینی در سالن محل برگزاری مسابقات حکم‌فرما بود و بیش از ۶ هزار تماشگر به صورت یکپارچه نماینده کشور میزبان را مورد تشویق و حمایت قرار می‌دادند. در نهایت نیز احمدزاده با قبول شکست مقابل این ورزشکار نیز به مقام سومی مشترک و مدال برنز دست یافت.

*صبا کرمعلی صاحب مدال برنز شد
صبا کرمعلی نماینده وزن ۷۸- کیلوگرم کوراش زنان ایران در نخستین رقابت خود به مصاف “مالک حمدی” از مصر رفت و با برد در این مسابقه راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کوراش قهرمانی جهان شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی با “کادیرو وا” رقابت کرد و با پذیرش شکست مقابل این ورزشکارترکمنستانی به مقام سومی مشترک و مدال برنز دست یافت.

*فاطمه برمکی به مدال برنز دست یافت
فاطمه برمکی نماینده وزن ۸۷+ پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد در مرحله دوم و نیمه‌نهایی به مصاف “پیوئلو پرز” از دومنیکن رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال برنز و مقام سوم مشترک این پیکارها دست یافت.

*دست پاکدل به مدال نرسید
الیاس پاکدل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم کوراش مردان ایران در نخستین رقابت خود به مصاف “آناندا سومادی” از اندونزی رفت و با برد در این مسابقه راهی مرحله بعدی مسابقات کوراش قهرمانی جهان شد. وی در مرحله دوم این پیکارها به مصاف نماینده گرجستان رفت و با قبول شکست مقابل این حریف از گردونه مسابقات کنار رفت و موفق به کسب مدال نشد.

**نتایج کامل روز نخست کاروان کوراش کشورمان به شرح زیر است:

*دنیا آقایی نائب قهرمان جهان شد
دنیا آقایی نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم زنان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “دلگادو” از کاستاریکا رفت و ضمن کسب برتری مقابل حریف خود، راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. آقایی در مرحله نیمه‌نهایی “آچر سالیکوا” از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد. وی در دیدار نهایی به مصاف “لوهوا” از ترکمنستان رفت و ضمن پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ترکمنستان دست یافت.

*پردیس عیدی‌وندی به نقره جهان دست یافت
پردیس عیدی‌وندی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم زنان ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف “فلیپه” از جمهوری دموکراتیک کونگو رفت و حریف خود را ضربه کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهای به مصاف “آنایتوا” از ترکمنستان رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به دیدار نهایی راه یافت. او در فینال به مصاف “تهی بیچ” از ویتنام رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهان رسید.

*مدال نقره وزن ۱۰۰- کیلوگرم به حامد رشیدی رسید
حامد رشیدی نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم مردان ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف “آست زوهودوف” از قزاقستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف “روسلان” از ترکمنستان رفت و با یک نمایش زیبا مقابل حریف خود به برتری دست یافت و راهی دیدار نهایی این وزن شد. نماینده کشورمان در دیدار نهایی به مصاف “جمشید” از ازبکستان رفت و با قبول شکست مقابل این کوراش‌کار به مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ترکمنستان دست یافت.

*ابوالفضل ترابی صاحب گردن آویز نقره شد
ابوالفضل ترابی نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مردان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “پارماجت” از هند رفت و موفق شد مقابل این ورزشکار به برتری دست یابد و راهی مرحله بعدی شود. وی در مرحله دوم به مصاف “لی” از کره‌جنوبی رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. نماینده کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی “خوراشید” از تاجیکستان را شکست داد و راهی دیدار فینال این دسته وزنی مسابقات کوراش قهرمانی جهان شد. ترابی در دیدار نهایی دسته وزنی ۱۰۰+ کیلوگرم به مصاف “بایکاماروف” از ازبکستان رفت و با پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره دست یافت.

*مسعود قوی‌بازو به مدال برنز دست یافت
مسعود قوی‌بازو نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم مردان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “یوسف عزیز” از مصر رفت و موفق شد مقابل این ورزشکار به برتری دست یابد و راهی مرحله بعدی شود. وی در مرحله دوم این پیکارها با “پلانتارو” از فرانسه دیدار کرد و ضمن ضربه‌فنی کردن حریف خود، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله با “سنجر” از ترکمنستان دیدار کرد و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به عنوان سومی مشترک مسابقات کوراش قهرمانی جهان دست یافت.

*مدال برنز بر گردن طاهره آذرپیوند
طاهره آذرپیوند نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم زنان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “مروه” از ترکیه رفت و ضمن کسب برتری مقابل این حریف راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف “روزیکولوا” از ترکمنستان رفت و با ضمن پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به عنوان سومی مشترک مسابقات کوراش قهرمانی جهان ۲۰۲۳ دست یافت.

در همین روز نیز زهرا باغچقی در وزن ۴۸- کیلوگرم و آرزو سلیمی در وزن ۵۲- کیلوگرم با قبول شکست مقابل حریفان خود موفق به کسب مدال نشدند.

پیش از برگزاری این پیکارها، مجمع عمومی و انتخاباتی انجمن بین‌المللی کوراش برگزار شد. در این مجمع با پیشنهاد رسمی حیدرفرمان رئیس انجمن بین‌الملی کوراش و با تایید اعضای مجمع، رضا نصیری‎نژاد دبیرکل کنونی این انجمن بین‌المللی، برای ۴ سال دیگر در سمت خود ابقا شد. این کرسی یکی از مهم‌ترین پست بین المللی حال حاضر برای ورزش کشور تلقی می‌شود. دراین مجمع نیز با معرفی و اعلام حیدرفرمان رئیس انجمن بین‌الملی کوراش و با تایید اعضای مجمع، امیرصدیقی رئیس فدراسیون ووشو ایران به عنوان رئیس کمیته حقوقی این انجمن بین‌المللی انتخاب شد. همچنین در مجمع فوق، کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو، با تایید اعضای هیات اجرایی به عنوان سرپرست کمیته داوران این انجمن معرفی شد.

رده‌بندی نهایی و مجموع تیمی زنان و مردان این پیکارها به صورت زیر اعلام شد:
۱.ازبکستان – ۷ طلا، یک نقره و یک برنز.
۲.ترکمنستان – ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز
۳.قزاقستان – یک طلا، ۲ نقره و ۳ برنز
۴.ویتنام – یک طلا و یک برنز
۵.دومنیکن – یک طلا
۶.ایران – ۵ نقره و ۶ برنز

ترکیب تیم ملی کشورمان در دو بخش زنان و مردان به شرح زیر است:
در بخش مردان/
وزن ۶۰- کیلوگرم سعید طالبی نیا
وزن ۶۶- کیلوگرم مجید وحید بریمانلو
وزن ۷۳- کیلوگرم الیاس پاکدل
وزن ۸۱- کیلوگرم رامین احمدزاده
وزن ۹۰- کیلوگرم مسعود قوی بازو
وزن ۱۰۰- کیلوگرم حامد رشیدی
وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ابوالفضل ترابی
الیاس علی اکبری سرمربی این تیم است

در بخش زنان/
۴۸- کیلوگرم زهرا باغچقی
۵۲- کیلوگرم آرزو سیلمی
۵۷- کیلوگرم پردیس عیدی وندی
۶۳- کیلوگرم طاهره آذرپیوند
۷۰- کیلوگرم دنیا آقایی
۷۸- کیلوگرم صبا کرمعلی
۸۷+ کیلوگرم فاطمه برمکی
محبوبه خورشیدی سرمربی این تیم است.

انتهای پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا